miercuri, 18 mai 2011

Idealul poate fi preconceput?

După îndelungi căutări el, vărul meu, un bărbat bine sărit de 35 de ani a găsit femeia potrivită şi se însoară. Vestea asta a căzut pe neaşteptate la fel ca un fulger în plină iarnă când până  şi mama lui îşi luase gândul că va fi vreodată soacră mare. Relaţia lui cu viitoarea mireasă a început acum 7 luni, exact de ziua lui. Dragoste mare, pasiune dezlănţuită, dezbinări de foste relaţii, mutat împreună şi fiecare clipă trăită din plin, toate fără nici un semn că ar vrea să-şi pună pirostrii. Amândoi au/aveau teamă de această instituţie demonetizată a căsătorie dat fiind faptul că le îngustează, ziceau ei, orizonturile personale. Ziceau asta până mai ieri când bărbatul lasa lumea cu gura căscată cumpărându-şi "costum pentru altar"
În după-amiaza asta mirele a băut un ceai cu cea mai faină verişoară a lui, are 7, dar în prezenţa mea zice că io-s cea mai cea,natural.Vorbim şi cum beam noi aşa ne pomenim într-o discuţie serioasă despre parteneri. Nu orice fel de parteneri, ci aceia cu statut de ideali. Din vorbă în vorbă am descoperit ce-i place bărbatului din el, viitorului soţ la femeia aleasă şi viitoarea soţie.
- Să-i facă mâncare, bună că doar nu are bani de aruncat în restaurante;
- Dar să nu miroasă a prăjit niciodată;
- Să nu se îngraşe cât o huidumă;
- Să îl stârnească şi să-l surprindă;
- Să facă dragoste des;
- Să-i amintească tot ce uită;
- Să nu-i numere berile şi perechile de ciorapi aruncate prin casă;
- Să nu-l cicălească de faţă cu alţii;
- Să nu-l înşele;
- Să-i facă doi băieţi, fetele sunt pretenţioase şi n-are răbdare pentru ele;
Portretul de până aici seamănă izbitor cu cea de femeie casnică, dar ultima condiţie şi cea care a făcut şi textul ăsta posibil e:
- Să fie femeie şi în ochii celorlalţi bărbaţi şi să-l facă mândru.
Mi-a plăcut atât de mult strălucirea ochilor lui din clipa în care a rostit asta încât i-am mai dat o cană cu ceai. L-am întrebat ce îi oferă în schimb şi răspunsul mi-a plăcut şi mai tare "Încredere".
Ajunge ea oare? Care-s ingredientele care să facă o relaţie perfectă între un bărbat ideal şi o femeie ideală? Văd în ce mi-a spus mai ales în prima parte, o puternică amprenta maternă. E adevărat că mai toţi cauta o proietie a primei femei care le e interzisă, mamă, dar până unde se întinde cordonul? Asta nu mi-a răspuns, s-a exchivat în alt subiect.Ce era delicat a sărit pentru că ce era esenţial pentru el spusese vrea o femeie model, bună gospodină, amanta, calendar, mama şi vampă.Dar parcă-i şablon cu idei prestabilite,sau mi se pare?

Un comentariu:

loopoo spunea...

SI mie mi.a zis cineva o data ca sunt mamos. Si eu prefer ca nevasta sa fie gospodina. Bine, io am sarit de pasul asta, a mea e gospodina si are tot ce imi trebuie mie. Dar daca iti doresti o femeie priceputa in bucatarie nu inseamna ca esti mamos, sau misogin. Femeia trebuie sa aiba si calitati culinare, dupa cum si barbatul trebuie sa stie sa schimbe o priza, sa repare bateria de la dus ori clanta de la usa. Femeilor care isi doresc barbati priceputi ori masculi feroce nu li se spune ca sunt tatoase.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...