joi, 3 martie 2011

Pagina intai-Cosmarul

O lacrima imi curge pe obraz.Ma pierd in nebuloasa gandurilor negre.O minge de plumb parca mi-ar sta pe umeri.As vrea sa scap de suspine,de griji de depresii.Iau un caiet ingalbenit de vreme si pe prima foaie scriu. Jurnal de fata trista-Anul depresiei recurente
Pe a doua imi cade o lacrima ...Scriu.

6.30.Niste broboade mari si reci aluneca pe fata.Un spams ma tinea incordata.Speriata ca un caine haituit de cosmarul din care m-am smuls ma uit in jur...noapte.O frica paranoica ma face sa tremur.Visasem cum o Lacusta uriasa voia sa-mi taie limba pentru ca ii tulburasem somnul cu cantecul meu.E doar un vis,imi zic.Doar un vis...
6.45.La baie apa rece.Oglinda aburita imi arata niste cearcane mari si-o fata livida.Deschid gura si gasesc dintii patati de sange.Oh,cerurele! Nu fusese un vis,calaul lacusta chiar imi taiase limba.Tremur,imi pipai cerul gurii cu ce-a mai ramas din ea,dar o simt acolo intreaga si la locul ei,de unde sange?O groaza mi se cuibareste pe sira spinarii ca un cub de geata.Cu peria in mana cercetez dintii si descopar cum niste firisoare lungi de sange aluneca dintr-un canin.Asa livida incercanata si plina de sange in gura parca as fi o vampirita.Trantesc peria la locul ei dupa ce ma chinui sa ma spal incet si merg spre bucatarie.
6.55.Cafeaua calda.Nu-mi place,face riduri.O las sa astepte in cana pana cand imi fac ordinea de zi intre facturi.
7.00 Decid sa sar peste micul dejun.Incep sa scriu in agenda. 
1.Plateste facturi restante.
2.Spala-te pe creier de obsesia parului ce devenise sarmos de atata neingrijire.
3.Ia-ti pastitile antidepresive de care ai devenit dependenta.
4.Nu vorbi cu vecinul cu ochi sasiu cand te duci la piata,iar iti vor tremura oasele cu tot cu carne daca iti va spune ca ii plac ochii tai sasii amandoi.
5.Ia inca o pastila.
6.Fa curat in dormitor pana nu vine noaptea si iti aduce in alt cosmar.
7.Azi n-ai voie la computer mai mult de doua ore,altfel vine tatuca furios si te bate cu sfanta Dolofeea de dupa usa.Stii tu,batul ala ce seamana cu bata.
8.Nu uita de pastiluta.
9.Mananaca si ciorba de potroace,cui vrei sa o lasi?
10.Suport-o pe micuta dezertoare a vecinilor ce vine la tine cu scuza temelor la mate,de fapt ce fuge de acasa dupa ce si-a terorizat mama  devastandu-i sifonierul in cautarea unui sal din care sa isi faca turban de regina.
11.Du de mancare si matusii senile aflata la spital cu ambele maini rupte,suporta-i plescaiturile si sterge-i balele dupa fiecare inghititura pe care o ia din lingura ta in timp ce vorbeste.Vorbeste pentru binele tau sa nu uiti.Esti prea trista,prea neatenta,prea proasta,prea lenesa si prea urata ca sa nu fie dureros de sincera incat sa-ti spuna ca daca nu te mariti te vor inchide ai tai in casa si vor pune gratii la ferestre scriind pe usa: Atentie: fata rea!
12.Intoarce-te acasa si pregateste-ti mapa,maine vei fi roaba actelor si-a birocratie,dar nu-i asa ca tie iti place sa slujesti.
13.Respira si ia pastila.E ultima zi libera.

7.25. Trag linie si incep sa cant.Uit cafeaua pe masa,imi amintesc de ea abia in goana pe scari cand ies sa ma intalnesc cu rudele ce vin la inhumarea altei rude pe care n-am vazut-o niciodata...tremur si sper sa ma intalnesc cu lacusta...ori sa zambesc?

Zi mohorata de martie,anul depresiei recurente.Insemnarea insangerata.

4 comentarii:

Anonim spunea...

cat e fictiune din ce ai scris aici, si cat reprezinta crudul adevar?

Roxana Trandafir spunea...

Depresia,gingivita,anxietatea,matusile...toate-s cosmaruri reale
"Jurnalul de fata trista" isi propune sa rada de ele.Constant.

Anonim spunea...

Atunci, mai draga colega de blogosfera, imi propun sa uiti, macar, de anxietate, de depresie, si de matusile tale. Cu gingivita cred ca se rezolva doar medical.
Anxietatea. De ce ti-e frica? Sa stii ca singurataea poate fi o cauza. Cauta sa interactionezi mai mult. Depresia e o cauza colaterala.
Chestia cu matusile, insa, e o cruce pe care trebuie s-o porti. Aici nu poti face nimic.

Roxana Trandafir spunea...

Acum am motivatie,traiesc clipa razand de fricile-mi obsesive.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...